Little Corn Island!! - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Hendriek Bartelds - WaarBenJij.nu Little Corn Island!! - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Hendriek Bartelds - WaarBenJij.nu

Little Corn Island!!

Door: Hendriek

Blijf op de hoogte en volg Hendriek

18 Augustus 2006 | Nicaragua, Managua

Ik ben nu weer @ m´n homebase san jose na een heeerlijke vakantie te hebben gehad.

Ik ben vanuit Antigua met lars naar Managua gegaan, in Managua afscheid genomen van lars omdat hij naar Granada ging en ik de dag erna naar de Corn Islands ging vliegen. Nicaragua doet de laatste tijd wat vreemd met de electriciteit (overheid en geld enzo), ik had een kamer van 2 bij 1 en m´n ventilator werkte niet. In mijn kleine woondoos werd het te warm om te ademen, ik was bijna gestikt. Ik heb besloten om de hele nacht onder de koude douche verkoeling te zoeken. Niet geslapen, maar ik ging de volgende dag toch vroeg weg met t vliegtuig op naar de Corn Islands!

Toen ik op het vliegveld kwam zag ik m´n leven voorbij gaan. T vliegtuigje zag er nogal krikky uit. Tijdens de vlucht hoorde ik m kraken aan alle kanten, m´n vliegangst dus nog ff opgekrikt. Hij bleek achteraf toch te werken.

Little corn Island is een piepklein eilandje in de caribische zee. En wat kun je goed in de caribische zee...

Duikkennnn!!

Mijn dagen bestonden daar uit duiken, duiken en ja.. ook nog duiken en eten en slapen. Lil corn island is nogal onderontwikkeld. Er staan hutjes, hotels en een duikschool. Er was geen electriciteit en ons hotel had geen waterleiding... Elke morgen kon ik me zelf douchen met de heerlijke ¨bucketshower¨. Er was na 7 uur savonds ook geen licht meer, dus dat was ´s nachts door het bos lopen met m´n zaklamp, met de maan, sterren en vuurvliegjes als backuplicht.

Via de duikschool en hotel leerde je alle toeristen kennen om ´s avonds gezellig bij het grootste hotel te eten (ook duurste, dus ik zat ergens in een ander hutje samen met 2 engelse chicks).

Het duiken was echt suuuper! De haaien, porcupinevissen, roggen waren niet aan te slepen. T water is knalhelder en t eiland is gewoon te mooi (kijk maar ffies naar de fotos, weeees vooral wél jaloers!!)

Dinsdag komt Lorrainetje dan eindelijk aan in Costa Rica! Dan 3 weekjes rondreizen! Zoo veel zin in!

Tot snel!

Kus Hendriek

• 19 Augustus 2006 - 02:06

Lor:

Ziet er goed uit!! Heb je gebeld, godzijdank neem je niet op, haha. T is weer zover..de brillen hebben de avond weer gepasseerd. Tot morgen, hele dikke kus!!

• 19 Augustus 2006 - 07:56

Mam:

hoi riek
    fijn dat je weer kunt computeren, voor het broodnodige contact. Leuk eiland, wel een ervaring om zonder luxe, wat hier gewoon is, te leven,Fijn dat je weer hebt gedoken, jammer dat je geen onderwater foto\'s hebt maar die erboven xzijn ook prachtig. En je hebt weer een huisdiertje gevonden. groetjes je mams

• 19 Augustus 2006 - 08:00

Mam:

p.s. gelukkig heb je je mooie handdoek ook nog. en doe Lorre de groetjes van mij
    xxxxx dag mien laiverd.

• 19 Augustus 2006 - 11:07

Jaap:

Het is even afzien in zo'n vliegtuig dat bijna uit elkaar dondert, maar dan heb je ook wat! Neem dat katje maar mee naar Nederland. XX JAAP

• 19 Augustus 2006 - 18:16

Broer:

Wat mooi

• 19 Augustus 2006 - 18:17

Geeta:

Heey Hendriek!
    Ziet er echt leuk uit:) heeeel veel plezier met Lorraine volgende week en dan tot snel;)
    liefs, geet

• 19 Augustus 2006 - 18:30

Janneke:

Driekzak!! wat fijn om weer wat van je te lezen en te zien! Ik had echt moeten komen zeg... wat ontzettend mooi! Hutjes, vuurvliegjes, zelfs een maan en sterren heb je daar! jammer van de geen-onderwaterfoto's ben wel benieuwd wat een porcupinevis is! wat een lief poesje!! neem maar mee en geef maar aan mij! kan niet wachten tot je weer terugbent, miss you lots! *SMAK*

• 20 Augustus 2006 - 01:00

Frommel:

Bijna, bijna bijna foto's morgen!!!

• 20 Augustus 2006 - 09:34

Arja:

Whaaa wat cool hendriekie!! Ben wel blij dat je weer veilig uit dat vliegtuig bent gekomen! Nou dat jaloers maken is aardig gelukt hoor..heel veel plezier met lorraine alvast! Liefs ar

• 20 Augustus 2006 - 12:21

Tjitske:

Ha hendriekie!! Wat mooi man! Dat vliegtuig had ik niet vertrouwd hehe ;). Maar gelukkig ben je wieder terug. Nou veel plezier met Lorraine en tot snel!! Dikke kus

• 20 Augustus 2006 - 14:36

Katti:

Waaaaauuuuuuuw, ziet er weer superfantastisch uit!! Mooie plaatjes en mooi verhaaltje!

Ben ook blij dat je weer heelhuids teruggekeerd bent! Wij zijn net terug van een weekendje Antwerpen. Was ook erg mooi en exotisch.

Heel veel plezier saampjes met Lorraine en tot snel!!

XXKat

• 20 Augustus 2006 - 22:25

Lor:

Iedereen wenst je plezier met mij...ik denk dat sterkte, ik leef met je mee meer gepast is.Tot overmorgen, wel op tijd komen he;) kussssske!!

• 21 Augustus 2006 - 17:42

Esther:

Hendrieeek!! Wat gaaf!!! Mooie fotos!! Heb je mijn verhaal al gelezen?? Ook mooi!! Ben over n week ofzo wel weer in Costa Rica te bewonderen (hum hum) haha. Ben nog naar Tikal dus geweest, Rio Dulce waar ik n paar dagen met een te rijke familie op de jacht door heb mogen brengen, Guatemala City, Semuc Champey, Chichicastenango (veel te veel gekocht krijg ik nooit mee) en nu zit ik in San Pedro aan t lago!! Ohh ben weer naar t casino in Guatemala city geweest haha... slecht he! Nou de schade was weer 35 dollar maar ik heb me nog in kunnen houden om niet alles erdoorheen te jagen goed he!! Veel plezier met Lorraine en de groetjes en we zien elkaar straks wel weer ergens! Moet je me maar ff op de hoogte houden! XXX

• 22 Augustus 2006 - 16:25

Debby:

Hey muts ik had toch gezegd dat je heel weer terug moest komen....ga jij vervolgens even een risico nemen in zo'n achterlijk vliegtuig crisis;)maar wijffie je hebt het zo te zien prima naar je zin daar hartstikke fijn have fun met lorrainetje doei doei wijffie dikke kus Debby

• 22 Augustus 2006 - 17:32

Sjoerdje:

Whooooo!! Alwéééér zoiets cools dat je meemaakt. Ziet er weer super uit Drieksie!
    Hier in Nederland ook alles tof, het regent...

• 24 Augustus 2006 - 19:01

Ruben:

He Driekson,

Mooie avonturen weer!! Flink gechilled dus. Maar goed dat ze geen elektriciteit hadden. Is geen combinatie met duiken namelijk. Veel plezier met Lorraine en tot gauw alweer!!! Groet'n Rub'n

• 24 Augustus 2006 - 20:58

Martine:

He Driek,
    Wat is het daar mooi!!!! Niet te geloven!!!
    Veel plezier,
    xxx

• 24 Augustus 2006 - 21:28

Ronald:

Buuuuuh.... Anton is weg! die malle crimineel heeft een contract gekregen bij FC Zwolle!

• 26 Augustus 2006 - 11:13

Marrrrlis!:

Yoo hendriekje!! heb al lang niks meer geschreven! maar alles gaat nog prima zo te lezen en zien! en nu is lorraine er!! veel sterkte en succes de komende weken.. hoop dat je het uithoudt.. kus!

• 27 Augustus 2006 - 17:34

Esther:

Heej!! Woar zittn jullie?? Ik ben weer in San Jose en ging naar t huis van mn buurman omdat mn koffer daar nog staat enzo, en is die kerel er niet, blijkbaar op vakantie ofzo... plus een mail van ricardo dat hij niet wil dat ik in zijn huis blijf ofzoiets na ja wat is dat nou voor vaags? Ga maar proberen lars en alan te bereiken dan! Heel veel plezier jullie, laat me maar even weten wat jullie plannen zijn! Groetjes aan Lorraine en tot snel dikke kusss

• 29 Augustus 2006 - 17:23

Tjitske:

Ha hendriekje! Hoe is het daar? Krijgen we nog weer een nieuwe update? Ons weekend met de Malaga-groep was zeer geslaagd!! Tot snel alweer! Smok

• 30 Augustus 2006 - 12:12

Lotte:

he meisje!!

hoe is het met je?? Vermaak je je goed met Lorraine nu ook?? Echt super dat ze er is. Vorige week was Enrico in Holland en heb ook nog even een dagje in Grun met de Malaga groep mee kunnen pakken,was erg gezellig! je bent al snel weer thuis, jhoewhoe!!! tot snel, geniet er nog eventjes van!! dikke kus