Nicaragua - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Hendriek Bartelds - WaarBenJij.nu Nicaragua - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Hendriek Bartelds - WaarBenJij.nu

Nicaragua

Door: Hendriek

Blijf op de hoogte en volg Hendriek

28 Juli 2006 | Costa Rica, San José

Afgelopen donderdag kon ik mooi met m´n werk naar Nicaragua, geen idee wat ik er voor mijn werk mocht gaan doen, maar goed ik ging toch maar. S nachts in de bus om daarna de collega in Managua te ontmoeten. Ik heb wederom ontdekt dat mijn Spaans niet supergoed is, want ik had een nummertje verkeerd genoteerd. Ik was dus m´n collega kwijt. Niet echt heel erg, Esther en ik hebben gewoon een beetje de toerist uitgehangen. We hebben ons door een taxichaffeur laten rondrijden daar en toen zijn we meteen door naar Granada gegaan.

Gelukkig is Nicaragua net een dorp en liepen we m´n collega tegen het lijf. Ze hadden een auto en toen zijn we mooi langs alle hotspots gereden.

We gingen naar een meer, maar het was het zoveelste meer, en ik zag door de meren het meer niet meer, ik dacht zijn er nou nog meer. Ik was zelfs vergeten dat we naar een meer meer waren geweest. Ook de vulkanen zijn niet aan te slepen in nicaragua, we zijn dus naar vulkaan geweest, nog de toerist uitgehangen op een marktje en uiteraard zijn we in Granada zelf geweest. Wat n meuujj durpp! We zijn hier 2 nachten in een backpackershotel gebleven, wat heerlijk, de hele dag niks doen een beetje in de hangmat liggen en dat in een supermooie omgeving. Het lijkt heel erg op Antigua in Guatemala. Leuk op stap geweest, de benodigde telefoontjes gevoerd vanwege kabouters die het Nederlandse Groningen hadden veroverd. Niet alle benodigde telefoontjes gevoerd want ik zou eerst maar tot dinsdag wegblijven, maar ik vond het zo leuk dat ik langer bleef. Sorry mam.

Later zijn we naar Isla de Ometepe gegaan, 4 uur lang in een aftandse boot met airco. Airco is luxe hier, maar het was verschrikkelijk haha.. We zaten in onze zomeroutfitjes en t was -10 op die boot. 1e keer dat ik t hier koud heb gehad. Op het eiland zijn we naar een hotel op t strand gegaan, daar gedronken, gekaart, dronken gekaart etc. De dag erna een fiets gehuurd en naar een meertje gefietst, best zwaar met bergen, een fiets die niet kan schakelen en een temperatuur van 35 graden.
Isla de ometepe is echt een heerlijk eiland, je hebt er niks, de varkens (kop maar in), de paarden en kippen lopen over straat, er zijn nauwelijks toeristen en de sfeer is zooo relaxt.

Helaas moest ik terug omdat ik vandaag m´n afscheid van m´n werk heb. T is vrijdag en mijn laatste stage dag. Hoera hoera. Oh ja, dat ik voor m´n werk naar nica was geweest heb ik niet gemerkt...

Nou dit was een korte lange samenvatting van m´n weekje. Hoe gaat het daar allemaal? Nog steeds warm en lekker vakantie aan het vieren? Is er al een keer regen?

Kusje van Hendriek

  • 28 Juli 2006 - 15:54

    Willem:

    Hey Hendriek,

    Superrelaxt land zo te lezen. Ik ben benieuwd of je nog meer gedaan hebt dan kaarten en relaxen ;). Spreek je vast na de vakantie weer.. kan ik mooi weer wat ervaring meepikken!

    Groetjes Willem

  • 28 Juli 2006 - 19:12

    Mam:

    hoi riek
    ik was je echt even kwijt, gelukkig is er e-mail. Nu kan ik ook wel begrijpen dat je er wat langer bent blijven hangen, ook weer zo'n mooi land. kussie joen moetje

  • 28 Juli 2006 - 19:13

    Zusjelief...:

    Hey schatje! Klinkt heel erg leuk wat je hebt gedaan, haha, je schrijft ook heel leuk, alweer.. weer..weeer.weer huh?? Ben je nu nog wel bereikbaar??? als je geen stage meer doet, hoe zit dat? Ben alweer aan het typen zonder dat ik de foto's heb bekeken... somewhat stupid... kabouters... telefoontjes? niets van gemerkt! het onweert nu :( is nie leuk... Had weer een ontzettend dooie dag, geen fuck gedaan... Maar ik weet nu wel wat meer over motorjacks met gaatjes, 2006 staat nu op de 4e plaats qua warmte, 'ojos di brujo' ogen van de tovenaar betekent. Echt heel spannend!! nou liefje dikke *SMAK* love you!!

  • 28 Juli 2006 - 19:17

    Nogmaals Ik:

    Wauw nicaragua lijkt nog mooier dan Costa rica!! die gekleurde meis. euh gebouwen, erg gewaagd. Het ziet er zooo mooi uit!! Wat leuk trouwens dat Esther mee ging! Vette shizzle! *SMAK*

  • 28 Juli 2006 - 19:22

    Lorsnor:

    Hee meidie, leuke foto's, vooral esther met haar miniskirt is lollig..nog 25 daaaaaagjes..ik heb de kalender al bij de hand!! nou doe ze de groeten op je werk, dikke kus!!

  • 28 Juli 2006 - 20:10

    Maggie:

    Holaaaa nice pics!! Heb vandaag vervroegd afscheidsetentje gehad met m'n collega's, bleeeh alleen maar bloedworsten enzo. Maar goed mag nog 5 dagen werken en dat overleef ik denk ik net! Lekker zeg, dat je eindelijk van die stage afbent. Beetje bijzaak ook he! Hihi Pfff lekker genieten!!! Nou enjoy, was niet laatste verhaal toch???

    Dikke kusss

  • 29 Juli 2006 - 09:03

    Arja:

    Hee Driek, wat een mooie foto's!! Echt gaaf! Gefeliciteerd met je laaste dag! Wanneer gaat je reis beginnen?
    Hier relaxt, lekker aan t genieten van het weer..
    Fijn weekend! Doeg xxx ar

  • 29 Juli 2006 - 22:50

    Katti:

    Heeeey meissie!!

    Je laatste dag op je stage is al weer voorbij!! Hoe was het afscheidsborrelen met je collega´s?

    Nu is het tijd voor de leuke dingen! Heb je al bedacht waar je naar toe gaat en wanneer je exact weg gaat? Heel veel plezier in ieder geval en ben héél erg benieuwd naar je reisverhalen. Hoop dat je heel veel mooie plekjes gaat zien en heel veel leuke dingen mee gaat maken.

    Have loads of fun en pas heel goed op jezelf!! Laat af en toe even weten waar je bent!!


    Dikke knuffel van je zussie!! XXXXX


  • 01 Augustus 2006 - 21:28

    Broer:

    Ja MOOI

  • 04 Augustus 2006 - 19:30

    Tjitske:

    Ha Hendriekie! Hoe is het met je? Hoe is het om in Antigua terug te zijn! Ben erg benieuwd. Hier same old. Wel gezellig. Dikke kus

  • 05 Augustus 2006 - 19:30

    Lorraine:

    woohoo, nog zeventien daagjes!! tijd begint te vliegen hoor..hoop dat je t mooi hebt daar, tot snel!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Mijn eerste reis

Ik op stage @ costa rica...Ben benieuwd hoe t uit gaat pakken..

Recente Reisverslagen:

09 September 2006

Ik kom eraan

30 Augustus 2006

Lorraine is er!

18 Augustus 2006

Little Corn Island!!

06 Augustus 2006

Ziploc

28 Juli 2006

Nicaragua
Hendriek

Duiken in Mozambique

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 66912

Voorgaande reizen:

22 September 2009 - 22 December 2009

Mozambique

24 Maart 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

18 Februari 2010 - 30 November -0001

NZ

Landen bezocht: