Analyse - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Hendriek Bartelds - WaarBenJij.nu Analyse - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Hendriek Bartelds - WaarBenJij.nu

Analyse

Door: Driekeltje

Blijf op de hoogte en volg Hendriek

18 Juli 2006 | Costa Rica, San José

Verder heb ik me deze week bezig gehouden met een onderzoek. Wat valt me op hier in dit land. Ik zit hier nu 3, 5 maand en ik had nog geen verschillen ontdekt. Daarom ging ik deze week naar plaatsen met verschillende doelgroepen. Maandag was het Cuartel, de studentenkroeg. Donderdag was het eerst het Jazzcafé om de lokale bevolking steengoede muziek te zien maken, daarna naar Avispa, de place to be voor de homootische bevolking en tenslotte zaterdag naar het Casino. In een casino kun je spelletjes spelen en geld in leggen om zo je inzet, plus eventueel iets extras te winnen (maar verliezen is makkelijker). Wat is me opgevallen:

- De taal. De taal noemen ze ´Spaans´, dat is nogal anders dan Nederlands.
- Het uiterlijk. De kleur van de Tico varieert van lichtgetint tot pikzwart.
- Sokken. De sokken die wit moeten zijn moeten worden opgetrokken tot aan iets onder de knieën.
-Andere kleding. De vrouwen hebben mooi haar, ze zijn ook sexy gekleed (paradijs voor de vrouwenliefhebbers). Als een vrouw wat gezet is, kun je best dezelfde sexy kleding aan in de zelfde maat. Ook is het belangrijk dat de borsten tot de kin gelift worden.

Ik had dit natuurlijk niet kunnen ontdekken zonder bronnen om te vergelijken. Daarom ben ik een tijdje bij Lars en Esther op onderzoek uit gegaan. Het beste was om een tijdje bij ze te wonen. Na overleg met de onderbuurman mochten we voor het experiment het huis van hem gebruiken, hij is op vakantie gegaan. Brenda was na 3 nachten bezorgd dat ik niet thuis was gekomen. Brenda beweert trouwens ook dat ze niet schoon kan maken. Ik moest het haar maar leren. Euhm... NEE.

Omdat ik mijn onderzoek wil uitbreiden, vertrek ik donderdag om 5.00 naar Nicaragua.

Eeeeemmmm zonder gekheid, ik ga met een collega van me naar Nicaragua om te onderzoeken of er vraag is naar onze producten daar. Dan kom ik maandag terug om dan m´n laatste 4 daagjes op t kantoor te besteden. Een leuke afsluiting dus! (gewoon 5 dagen op t strand liggen, heerlijk)...

Ciao
XXXX
Driekje

• 18 Juli 2006 - 16:40

Johan:

Ja Mooi

• 18 Juli 2006 - 17:25

Bonsaii:

Ain´t nuttin´ like Hendriek holding my Manolo Blahblahnik bag on a girls-night-out in town.

Girl, let me tell you, you give an extra absolutely fabulous touch to them heavy nights of keeping myself together: wigs, tits, eyelashes and other thingies.

For all them peoples in `ur country, Amsterdam: i am Bonsai, queen of queens.. i rock - BIG time. And just for the record.. All them other dresswearing fooneys in O! are so0o last century.. even Barbara Streisand looks smashin´ hot next to them amateurs. Eat thàt.

Gonna powder my nose now.

Barbarella Cindy Chantella Pricilla Fabulousupolous. A.K.A. Bonsaii

• 18 Juli 2006 - 20:25

Jaap:

HAHAHA! Je stukken worden steeds leuker. Ik heb drie keer blauw gelegen om de volgende dingen:

"Ten eerste wil ik beginnen met een opsomming van m´n activiteiten op mijn stage:
    -"

"Homootische bevolking"

"In een casino kun je spelletjes spelen en geld in leggen om zo je inzet, plus eventueel iets extras te winnen (maar verliezen is makkelijker)."

En de rest is ook weer zuperluek om te lezen! Wel goed dat je ter afsluiting nog een reisje mag maken... Met mij ook alles goed, ik heb mijn nieuwe collega's vandaag uitgelegd wat een tarrel is.

Trouwens, wie is die tuthola in de reactie boven mij? Of zeg ik nou iets heeeeeeel gemeens?

XXJ

• 18 Juli 2006 - 20:40

Janneke:

Zeer antropologisch verantwoord... Ben jaloers, nu doe je zelfs wat ik zou moeten doen!! haha, ik wil ook een frommel!!!! Is die er ook in andere kleuren??? Zoooo lief! Geniet nog maar een paar daagjes van je werk, voor je het weet heb je vrij!
    Dikkke kus *SMAK*

ooh ja, ik werk nu ook weer, als receptiemiep, heel leerzaam, kan nu bijna mijn vinger tegen mijn huig krijgen via mijn neus!

• 18 Juli 2006 - 20:56

Hendriek:

Hee jaap en wie t allemaal leest... heb je reacties ff geminderd haha, 4x tzelfde. Maar Bonsai dus... Die reactie. Bonsai is onze homovriend, vriend met een korreltje zout, korreltje meel..., hij kleed zich vaak aan als vrouw en hij gedraagt als een koninginnetje, die tekst is echt bonsai, erg grappig. Hij staat op de foto...

• 18 Juli 2006 - 21:40

Arja:

Hee!! mooi stukje weer heb me slap gelachen! hiihihiihih! xxx

• 19 Juli 2006 - 06:46

Lot:

Mooi weer inderdaad, wat een stukken kan je schrijf ook! al bijna klaar met stage dus, super! Veel plezier in Nicaragua, met je onderzoek :)
    Liefs Lot

• 19 Juli 2006 - 09:35

Katti:

Hehehe, mooie analyse!! Vooral dat van die witte sokken, hahaahahaa.

Ik ben lekker vrij! Gisteren teruggekomen uit Ierland! Was leuk! Je hebt lieve, grappige nichtjes!!

Vandaag lekker naar het strand, genieten van onze oer-Hollandse hittegolf.

Veel plezier daar nog! Have fun in Nicaragua en succes met je laatste stagedagen!! Wat gaat dat snèl!!!!

Dikke kus,
    Kat

• 19 Juli 2006 - 10:24

Mam:

je moet voor brenda gewoon een briefje maken, met de werkzaamheden daarop, deed ik ook voor jullie als je moest oppassen als wij op vakantie gingen, dan weet ze precies wat ze moet doen. veel plezier verder dit weekend in Nicaragua, ik wacht weer op een mooi verhaal met foto's Wanneer komt je boek uit? groetjes joen mamme

• 19 Juli 2006 - 10:29

Ruben:

He Driekisch,

Scherpe analyse...Voor ons als thuisblijvers is het zeer verhelderend te weten dat er verschillen bestaan. Nu ben ik wel benieuwd of ze is Nicaragua wel gewoon Nederlands praten (zal toch wel?).
    Mooi verhaal weer Driekie!!! Leuk dat je nog een tripje gaat maken voor je stage. Hier ook alles goed hoor. De mussen vallen van het dak en de wandelaars soort van ook, in Nijmegen dan. Kat en ik gaan verkoeling opzoeken aan het strand!
    Viel Spass wieder!!!!!
    Grüss Ruben

• 20 Juli 2006 - 15:54

Tjitske:

Ha Hendriek!! Nieuwe kleuren op je site. Wat een mooi verhaal, ook ik heb goed gelachen. Wat tof dat je naar Nicaragua gaat man! Mail snel weer, of anders msnen we weer snel. Dikke smokken van mij

• 20 Juli 2006 - 19:53

Rens:

haai hendriek! ik moest weer ff bijlezen hoor, want had even niet op je site gekeken. maar nog steeds even leuke verhalen en avonturen. te gek dat je hebt gebungjeedumpt!! twee vriendinnen van mijn hebben het tijdens onze vakantie op Kreta ook gedaan. mijn niet gezien!dat van jou ziet er trouwens wel mooier uit. nog een paar dagen stage dus? en dan lekker genieten van zes weken leuke dingen doen? over een maandje komt Lorre al, daar heb je vast zin in!!
    daag Rens

• 21 Juli 2006 - 07:54

Janneke:

Hey mokkel!! ik ben op werk... en ik sta op mijn hoofd op het bureau te typen, ga nog meer kunstjes uitproberen... straks maar even krabbelen of via gmail chatten.. kan niet op msn, dus via gmail een keer proberen???? *SMAK*

• 22 Juli 2006 - 22:08

Arja:

hee hoe is/was Nicaragua?! Nog een paar daagjes te gaan en dan ben je helemaal klaar!!!

Ik lekker relaxt dage gehad, filmpjes kijken op t balkon!

Ben benieuwd naar je nieuwe verhaal!!

dikke kus arja

• 25 Juli 2006 - 11:10

Tjitske:

En...? Hoe was het?! VERHAAL! :) Hier alles ok, beetje luieren, beetje werken, veel zwemmen. Je bent al bijna klaar man! Lekker voor je. Bis bald, kus

• 26 Juli 2006 - 16:03

Marieke:

Hey Hendriek! Goed voor elkaar, al bijna klaar man! Heb je goed aangepakt ;)! Geniet van je onderzoek enzo..! Liefs Marieke

• 27 Juli 2006 - 20:35

Lor:

Hee muts, nog 26 dagen en dan geht's los!!Ik kan niet wachten...eens kijken hoe de kabouters daar zijn, blank of donker..zwarte piet is trouwens weer met de boot naar Spanje, echt een opluchting! Hij zei niet zoveel maar was wel een beetje bang..UHMM tot snel!! kussssie!

• 28 Juli 2006 - 13:03

Jaap:

Hoi zussie,
    Krijgen we nog een update over Nicaragua of hoe zit dat! :-0

XX JAAP

• 28 Juli 2006 - 15:37

Inge:

Hoe was nicaragua?

Kben momenteel nog in Antigua, blijf zowiezo nog tot woensdag en daarna is nix zeker. Dus als je in de buurt bent laat maar weten....