Lang verhaaltje... - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Hendriek Bartelds - WaarBenJij.nu Lang verhaaltje... - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Hendriek Bartelds - WaarBenJij.nu

Lang verhaaltje...

Door: Hendriek

Blijf op de hoogte en volg Hendriek

19 April 2006 | Costa Rica, San José

Nou het verhaal is erg lang, als je geen zin hebt om te lezen kun je deze woorden in de reactie gebruiken:
Stage, strand, walrus, pasen.

Hoe gaat het daar? Leuk pasen gevierd en genoten van de vrije daagjes, eitjes gevonden? VERTEL!! Ik heb genoten van de vrije dagen, niet dat ik nog geen 3 weken vrij ben, maar goed...

Donderdag zijn we naar Limon gegaan, dat is een stad aan de caribische kant van Costa Rica. We zouden om 13.00 weggaan, dus om 15.30 zaten we in de auto. Omdat Semana Santa (pasen) een gekkenhuis is hier, waren alle hotels op, daarom konden we gelukkig bij een collega van esther en haar man bivakkeren. Semana santa spoort sowieso niet, want je kan geen drank kopen dan. Dat terwijl het feest is, iedereen vrij is en er dus gedronken moet worden. In de supermarkt hebben ze alles afgeplakt met vuilniszakken..
We werden dus opgehaald,halverwege de weg haalden we Alan ook nog ffies op, past best met z{n 4en op de achterbank.
We kwamen aan bij een mooi huis van hout met een golfplaten dakje. We hadden een kamer met z{n viertjes> Lars, Alan, Esther en ik. Savonds beetje gegeten en de stad gezien. Heerlijk geurtje daar.. Riool is er niks bij. De dag erna gingen we met onze nieuwe ghetto vrienden naar een meertje, echt heel cool, beetje bier drinken, muziek luisteren en uiteraard uberveel vreten.

De dag erna gingen we naar de biets, manzanillo heet t daar, vet mooi strand, heel druk, leuke livemuziek en er was zelfs een walrus. Savonds roeg stapn in puerto viejo de talamanca, uiteraard alleen reggeaton, daddy yankee is de nieuwe king of pop hier.

De dag erna gingen Dayana Micheal en de kleine Malik weer terug (de mensen waar we logeerden) en zijn wij met de bus naar puerto viejo gegaan, daar beetje uitgeweest en op t strand gelegen. We gingen s ochtends uitchecken en daarna naar het strand.. Dus lopen a la backpacker, blehh... Dat was maandag, we zijn later weer 4,5 uurtjes in de bus terug gegaan. Daarna nog heerlijk genoten van de taxichaffeur die een beetje haast had, dus waren we in een recordtempo thuis. Ondertussen hijgde hij ook en praatte ie in zichzelf. O ja hij stonk ook nog.

Nu dus weer hier in san hoowseee. Vet kutgevoel voordat ik naar m{n stage moest, dacht dat ik zo{n bikkel was met nieuwe dingen, maar de pruillip was toch aardig aan{t trillen vanmorgen. Toen belde er gelukkig een collega die me een lift gaf.

De werkplek zelf is cool, werken iets van 30 mensen en veel jonge mensen. Sochtends helemaal niks gedaan en smiddags beetje m{n taken doorgenomen. Ik doe de koffie sochtends en tussendoor moet ik de pakketjes ontnieten. Later op de dag moet ik de prullebakjes legen. Hoop dat het een beetje gaat lukken allemaal.

Spreek jullies later!
Kuss van Endriekskie

• 19 April 2006 - 00:25

Esther En Lars:

Haha Hendirek, wat n verhalen ja weer, was echt tof afgelopen weekend! Vooral het wildleven in Puerto Viejo was idd errug interessant, die walrussen zouden ook wel wat paaseitjes lusten denk ik..

Wij hebben vandaag op onze stages de planten watergegeven en de wc's schoon gemaakt, maar we gaan uit van een promotie.. misschien mogen laten ze ons over een maandje ook nietjes verwijderen!!

We zien je zjooww.. X Lars en Esther

• 19 April 2006 - 09:08

Snanneke:

Zware taken, vette thugs, coooooool ja!! Klinkt als een paar hele relaxte weken... vooral die kip in n puutie... daarna wel geslacht toch? *smak*

• 19 April 2006 - 09:59

Jaap:

En... Al met je baas geheuld en promotie gemaakt? Hup, gooi die blonde charmes in de strijd! Mooie foto's weer en leuk, die verhalen.

XX JAAP

• 19 April 2006 - 11:23

Jantine:

Heey! Ik denk dat het helemaal goed gaat komen met je taken, hoor. Alhoewel de prullenbak legen nog wel wat problemen op zou kunnen leveren... :-). Heel veel succes verder deze week... ennuhh... je hebt de ergste eerste dag overleeft, dus dan komt het vast verder helemaal goed! Dikke tuten!

• 19 April 2006 - 11:33

Tjitske:

als ik dit verhaal zomaar ergens op internet vond, wist ik nog dat et jouw tekst is. Bevalt het werkleven al? XX

• 19 April 2006 - 12:14

Arja:

Hee driekie! Wat een mooi verhaal weer heb me rot gelachen! Heb je vandaag nog meer leuke taken dr bij gekregen? Liefs ar

• 19 April 2006 - 12:53

Eline:

He Driek,

Wat geweldig... al die verhalen en foto's.. Krijg gewoon heimwee. Het is een geweldig mooi land, dus maak maar veel foto's.

Wat die stage betreft... Ik heb er vertrouwen in. Misschien zijn de nietjes nog een beetje te gevaarlijk voor je...

Beso

• 19 April 2006 - 14:03

Klazien:

Hey,

Ja dat van Pasen en geen drank komt me bekend voor...Hadden wij in NZ ook, echt balen!

Best al verantwoordelijke taak dat van de nietjes, maar dat kan jij wel!

Liefs

• 19 April 2006 - 15:09

Katti:

Klinkt goed allemaal!! En leuke foto's ook!

Pas je wel een beetje op voor een ontniet-arm, schijn je heel moeilijk weer vanaf te komen!!

Dikke kus!!

• 19 April 2006 - 15:14

Tom:

leuke p1c@@s hoor vooral die backpack0r, stripfiguurtje ;PpPpP
    Zie dat ze je kwaliteiten goed weten in te schatten op je stage.Fijn te horen dat je het nog steeds leuk hebt.veel plezier en succes met de stage :xx

• 19 April 2006 - 15:16

Tom:

dan maar gewoon KUS
    tering emotcionsmileys

• 19 April 2006 - 15:34

Lotte:

echt zo'n hendriek verhaal ja!! mooi man, heten DM mails schrijven tegenwoordig al prullenbakken legen ;) Die vrouw uiteindelijk nog gevonden? heel veel plezier in ieder geval maar weer, dikke kus meissie!

• 19 April 2006 - 17:01

Mam:

wat heb je het al druk op het werk, pas maar op dat er geen nietjes in je vingers blijven haken. Lust je zelf wel koffie of neem je bier. Weer hele mooie foto's Wel een zwaar weekend vooral als backpacker, groetjes aan Esther en Lars van mij

• 19 April 2006 - 17:06

Geet:

euuuh Stage, strand, walrus, pasen.....

Ik heb je hele verhaal gelezen, klinkt heel leuk ik hoop dat je stage nog veel leuker wordt dan het nu al is!! vast wel, fijne dag nog!! byee byee liefs, geet

• 20 April 2006 - 15:14

Flor:

Hola! Ja weer lekker aan t werk, maar gelukkig ook weer bijna weekend!! Pff ben muy cansada! Stage gaat goed! Ben nu marktaandeel van allerlei bedrijven aan t berekenen met behulp van een programma waar alle gegevens in staan..best handig! Dus jij bent aan de direct mails en campagnes!! Hardstikke leuk! Hier is t nogal theoretisch..pfff saai! Jij lekker vakantie gevierd? Succes en enjoy! beso!

• 21 April 2006 - 14:53

Lor:

chickie, ik mis je...maar zo te zien heb je t nog wel naar je zin!zal mn uiterste best doen om dat ticket te financieren..kus!!

• 22 April 2006 - 20:17

Rens:

Hai!
    wel moeilijk die stage joh! ik hoop dat het je niet te veel wordt... haha
    hoe groot was de walrus?

• 24 April 2006 - 09:27

Tjitske:

Ha moi Hendrieksel, 2e werkweek! Hoe is het ermee? Mis je wel hoor, kunnen we niet allemaal tot de helft vliegen en daar afspreken? ;) smok

• 24 April 2006 - 10:50

Lot:

haha, mondje dicht he over die gevoelige bedrijfsinformatie! Wel mooi dat je dat artikel net nu vond! Maar ben erg blij dat ik je kan helpen met de zoekmachines, is inmiddels zo'n beetje mn specialisatie he ;)
    Hoe was je weekendje daaro, nog weer spannende dingen gedaan? succes op je werk in ieder geval en spreek je snel weer, dikke kus!

• 25 April 2006 - 06:55

Koopie:

heee chica..
    je hebt het daar vet tof man!ben jaloers hoor..ik ben hier druk met mijn afstudeer scriptie..maar mooie tijden komen daarna!geniet ervan!!!
    liefs Marianne

• 27 April 2006 - 13:03

Sjoerdje:

Moii! Leuk verhaal! Hahaha echt Driekie! Je werkt klinkt al net zo interessant als bij mij, haha! Hopelijk kan je snel wat meer doen. Spreek je snel weer!! Kus!

• 27 April 2006 - 13:22

Marloes:

Het walrussenkontje ziet er goed uit.
    Daar kan je wel enkele daagjes van barbecuen.
    Lukt het allemaal beetje op stage? Veel succes in ieder geval!
    X.

• 27 April 2006 - 13:28

Tjitske:

hallo hendriek, hoe haat het het hou? Heb he halweer hijd hom hen hieuw herhaaltje he hlaatsen? hik hen henieuwd hat he hallemaal haan het heleven hent. holly hik hord hlauw han hen hele hag hachter he homputer hotulen hrijven. HUS.

• 27 April 2006 - 14:45

Tjitske:

inderdaad, die was best lastig. Maar klonk wel leuk, plingerig! Grappig dat jij net begint, hier is het nu 16:45 en ga zo naar huis. Ik maak genoeg fotos, maar ik ben een beetje een nerd. Binnenkort zet ik dr wel wat op. Nou werkse vandaag en PLOEI!! Veel plezier met konninginnedag vieren, grappig! KUS

• 14 Mei 2006 - 09:33

Lorraine:

ben benieuwd naar t panamaverhaal..en kijk vooral in je mail voor de konthaarfoto; die wil je niet missen...kus