Monteverde - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Hendriek Bartelds - WaarBenJij.nu Monteverde - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Hendriek Bartelds - WaarBenJij.nu

Monteverde

Door: Hendriek

Blijf op de hoogte en volg Hendriek

05 Juni 2006 | Costa Rica, San José

Hee hallogie!!

Hoe waren jullie vrije dagen.. op de waddeneilanden, Erica-Emmen, Grunnen, Salamanca, de rest van Spanje, Ierland, Duitsland en wat ik ook maar vergeet… Vtel!

Mijn dagen van de week waren nogal divers. Ik had helemaal niets te doen op mijn werk. Gelukkig heeft MSN me door m´n dagen geholpen. Ik weet ook veel meer dingen over mezelf nu na 100 testjes gedaan te hebben. Ik heb hetzelfde karakter als Elmo, mijn pornonaam is Lorissa Lovebomb en ik ga in 2044 dood. Maar goed, woensdagmiddag kreeg ik de vraag of ik wel naar Monteverde zou willen om de journalist uit te hangen. Ik heb natuurlijk heel veel ervaring als journalist, dus ik vrijdag en zaterdag op naar Monteverde. Dat duurde dus nog even een 1,5 dag. Heb de donderdag dus maar vrij genomen... S middags mijn persoonlijke smoesgenerator nog even geraadpleegd en had een mooie smoes bedacht. Donderdag dus lekker gerelaxt.

Vrijdag ging ik dan als Periodista de EKA op pad naar Monteverde. Monteverde is een cloud forest, een bos in de wolken. Om 6 uur, wie bedenkt t, stond ik in de stad. Om 7 uur konden we nog niet weg, omdat de organisator er nog niet was. Wel ja, om half 8 belde hij of we langs zijn huis wouden komen in Escazu, we kwamen rond een uurtje of kwart voor 8 nog even langs mijn huis... Wat was er nou gebeurd... z´n chihuahua was kwijt. 2 uur vertraging (lees: minder slaap) gingen we weg. Het hele programma werd omgegooid dankzij t leukste hondenras van de wereld. Smiddags kwamen we aan en werden er 3 presentaties gehouden over dit en over dat en over dit... Goed voor m´n spaans en erg interessant. Het was alleen wel erg schools...

Omdat ik de opdracht heb gekregen van mijn 2 kleine nichtjes om meer dieren op de foto te zetten, komt er een uitgebreide fotosessie van alle dieren die ik heb gezien. We gingen savonds om 10 uur het bos in. Echt heel mooi was het. De volgende dag gingen we weer het bos in om het bij daglicht te bekijken. Wederom mooi. De Quetzal de vogel waar het allemaal om draait, heb ik uiteraard gemist... Iedereen had m gezien, maar ik was met een of ander insect aant kloten (als je 2 soorten mieren pakt en bij elkaar zet gaan ze vechten tot er een doodgaat..erg leuk aangezien ik mijn miertrauma moet verwerken)... Wel heel veel andere dingen gezien! Zooo mooi! Smiddags nog even naar vrouwen die papier recyclen om tasjes van te maken. Er was ook een man, die had de moeilijkste taak, papierscheuren. Gooi de papierversnipperaars weg en huur hem in!

We gingen savonds weer terug, kapot in bed gecrasht, gister nog een dagje stad gedaan (san jose), naar ladies night (betekent gratis drank) geweest in El Pueblo (plaats om uit te gaan) en nu zit ik op mijn arbeit dit te schrijven en ga ook kijken hoe mijn artikel gaat worden haha. Met mijn Spaans enzo... We´ll see!!

Ciao & Liefs van H&3Kje

• 05 Juni 2006 - 17:41

Esther:

Mijn pornonaam is Debby Doggie en die van Pedro Barney Blowme. Billy Boner is ook n leuke. Heb al net zoveel te doen als jij ;)

• 05 Juni 2006 - 21:51

Tom:

leuk verhaal weer.schrijftalentje toch wel.gooi er naar de ibl nog maar even journalistiek achteraan en Sacha de Boer kan inpakken.
    kus

• 05 Juni 2006 - 22:02

Laura:

Ik denk dat mijn naam Laura Liktalent zal zijn..uhmmm meidie vermaak je wat, en volgende keer een beetje beleefder ophangen he:P
    kusszie

• 06 Juni 2006 - 08:14

Mam:

ondanks je saaie werk maak je toch heel veel mee, dat neemt niemand je meer af. Als je in 2044 dit verslag van costa rica nog eens leest voor je naar de andere wereld gaat dan zeg je ik blijf nog even hier en ga kijken in costa of er wat is veranderd.dag laiverd tot 't volgende stukkie xxxxxxxxx

• 06 Juni 2006 - 08:19

Mam:

ps. nog een berichtje
    driek, weer prachtige foto's wel griezel dieren en je woont idd in een prachtige buurt, geniet ervan kussie

• 06 Juni 2006 - 09:06

Tjitske:

Haaa Hendriekie! Mooie beestjes allemaal!Hoe groot is die spin in het echt? Volgende keer moet je die chihuahua meenemen, kan die em mooi opeten, of anderom...hehe. Have an nice day en bis bald! KUS

• 06 Juni 2006 - 09:18

zonder n dan...

• 06 Juni 2006 - 09:53

Catherine:

Hello Hendriek,

I hope you like it their. Thank you for all the pictures.

Lots of love,

Catherine

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    oooooooooooooooooooo

• 06 Juni 2006 - 10:02

Rens:

wat een beestachtige foto's, bang geweest? ik zou toch wel ff schrikken als je zo'n spin bij je voeten ziet lopen!
    enne de sportschool ook al van binnen gezien? of alleen gekeken waar er eentje was?
    nog meer leuke uitjes in het vooruitzicht?
    veel plz nog! geniet ervan..
    Liefs rens

• 06 Juni 2006 - 15:09

Jaap:

Wow wat een beestenbende daar. En wat betreft die sportschool: heb je al een compact body? Volgens mij val je veel sneller af als je je laat grijpen door zo'n wolfsspin.

Check de andere blog ook even, daar zet ik straks een verhaaltje op over Barcelona waar we vorige week waren.

XX JAAP

• 07 Juni 2006 - 06:46

Lot:

He Driekie,

Haha, mevrouw de journalist, freelancer dan wel met al die vrije dagen. echt een te fijne stage zeg dat je constant vrij mag nemen!! Die pornonaam van je zal het ook super doen denk ik!! he geniet er nog even goed van!! dikke kus

• 07 Juni 2006 - 13:19

Annemiek:

Hola Gemdlic,

Leuk om weer even wat van je te lezen. Volgens mij compenseer je de saaiheid van je werk wel met genoeg andere dingen!!! De foto´s zijn als altijd weer spectaculair, denk dat ik binnenkort maar eens mijn reisjes moet omzetten naar Costa Rica... Veel succes nog en ik blijf wachten op je stunt!!!

Liefs Annemiek

• 07 Juni 2006 - 16:24

Marieke:

Hoi Hendriek!

• 07 Juni 2006 - 20:06

Katti:

Ik wil ook door de jungle sluipen en aan lianen bungelen!! En ik wil ook zo´n beerachtig ding op mn balkon...

Dus je bent nu ook ingezet als stukjesschrijver! Je lijkt Barbie wel, die kan ook alles!! :)

Ziet er weer superleuk uit allemaal. Veel plezier en spreek je snel weer!! Miss u!! Kussie!!

• 08 Juni 2006 - 10:23

Sjoerdje:

Haaa Driekie!
    Leuk verhaal weer! Had ook niet anders van je verwacht. Ik neem aan dat je zo´n wandelende tak voor me meeneemt als naar huis gaat?? :-)

• 08 Juni 2006 - 17:09

Hilde:

catherine leest ook hendrieks stukjes, ze snapt niets van de vergelijking met barbie katrien!

groetjes hil

• 08 Juni 2006 - 17:10

Hilde:

p.s. schrijf iets meer in engels hoef ik het niet te vertalen. al hoewel haar pogingen om nederlands te lezen zijn wel schattig.

• 09 Juni 2006 - 10:27

Tjitske:

Nou ik zeg: veel plezier het HET concert in CR! ;) Fijn weekend meis en veel plezier, smok

• 09 Juni 2006 - 18:43

Arja:

Hee driekie!! Goed dat je je sleutels weer terug hebt haha! Echt coole pics! Heb je al weer een nieuwe opdracht? Ik ben even saai bezig, beetje aan de studie .. Gelukkig heb ik gezelschap van juan check je mail voor de foto's!! Heel veel plezier komend weekend!! Liefs ar

• 12 Juni 2006 - 09:22

Lorraine:

heb nog een goede tip voor als je niks te doen hebt; www.mannenpret.nl
    vooral de onthoofde kat is een succes..haha, xx

• 12 Juni 2006 - 14:10

Flor:

He Hendriek! Q tal? Mooie foto´s joh!! Wat gaaf dat je daar voor je werk heen kon! Je mag dan wel niks te doen hebben maar als je dan wat te doen hebt is het wel extreem gaaf! Hmm waar kan ik er achterkomen wat mijn pornonaam is..?? Laat je het even weten! Haha! Succes aus madrid! Beso, Fleur