Het is hier MOOOOOOOOIIIII - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Hendriek Bartelds - WaarBenJij.nu Het is hier MOOOOOOOOIIIII - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Hendriek Bartelds - WaarBenJij.nu

Het is hier MOOOOOOOOIIIII

Door: Hendriek

Blijf op de hoogte en volg Hendriek

19 Juni 2006 | Costa Rica, San José

Hoe is het met de voetbalgekte daar… Ik zat netjes in de kroeg vrijdag om te kijken en wat een wedstrijd.. Maar goed, aangezien ik als meisje niet over voetbal mag praten hou ik er over op.

Deze week was weer stagerustig. Woensdag heb ik een halve dag gewerkt, donderdagochtend was de wedstrijd Costa Rica Ecuador. Deze ondergang moest nationaal bekeken worden, dus kregen we vrij om het te kijken. Ik ben wel naar m´n werk gegaan want daar was een groot scherm. Aangezien ik ¨mijn¨ land ook wou steunen, kon ik uiteraard vrijdag niet werken. Wat een leven. Ik zou ´s middags een gesprek krijgen over mijn stage en mijn functies, maarrrr vergeet de cultuur niet.. Het is dus echt mañana mañana. Aangezien er na vrijdag arbeittechnisch gezien geen mañana is, werd het doorgeschoven naar vandaag. Ben benieuwd wat er van gaat komen. Genoeg over mijn werk dat geen werk is, ik leef hier immers voor de weekenden en de avonden.

Na de hele week en weekenden ervoor te veel uit te zijn geweest was het tijd voor een rustig weekendje in de bergen.. Het was maar een uurtje rijden van San José en we hadden een auto gehuurd voor het weekend om naar onze hut te gaan. Aangezien Esther 3 rijlessen heeft gehad en haar rijbewijs voor 500 colones gekocht heeft (ongeveer 1 euro) moest er dus veel geoefend worden op de weg langs bergen... Betekent heel veel zicht en fijne dieptes naast je... Je moet jezelf in het diepe gooien om te leren, toch?

In de omgeving van onze super-de-luxe hut (1 bed, 1 bank, fijne open haard, keukentje en een hele grote tuin met hondjes) waren weer heel wat te mooie bezichtigingen. Esther en ik gingen eerst naar La Paz, dat is een park. Er zijn watervallen en diertjes. T was weer BEELDSCHOON... De foto´s spreken hier voor zich..

´s avonds lekker gekookt en gerelaxed om de dag daarna weer met Esther op cruise te gaan door de bergen. Vrouwen zijn vrouwen niet als ze geen afslag missen en dus hebben we dat maar gedaan om onze vrouwelijkheid te behouden. Een dik uur later zijn we toch nog ¨thuis¨ gekomen om Allan en Lars te halen. We zijn daarna naar de vulkaan Poas gegaan. Aangezien we allemaal uit Costa Rica komen en er bovendien uitzien als echte latinos mochten we voor de Localprijs naar binnen. We hadden weer erg lang uitgeslapen en normaal zou je niets meer kunnen zien vanwege de wolken, maar aangezien wij altijd geluk hebben (klop klop) was het superhelder en konden we alles zien. Eerst een kwartiertje gelopen (ik kwam erachteraan gestrompeld met m´n topconditie), om daarna een supermooie ¨laguna¨ te zien. Echt zoo mooi. Daarna teruggelopen om de krater van de vulkaan te zien. Het was zooo bizar om zo´n maanlandschap met dementorsferen (harry potter) te vinden in een bosachtige omgeving. Bekijk de foto´s maar want ik kan het toch niet uitleggen...

Hierna gingen we alweer terug naar ons huis omdat de zondag al weer op was. Mensen bereid jullie alvast maar voor op de ondergang woensdag.. Ik zit netjes om 8.00 ´s ochtends in de kroeg hoor!! Sterkte!!

Dikke smokk´n van Hendriek

• 19 Juni 2006 - 17:33

Arja:

Hee driek!! Wat leuk dat je lekker even weekendje in de bergen bent geweest! En levend weer terug hahah!! Je bent vast op msn ik zal es kijken daaaaaaaaaaaaaaag xxx

• 19 Juni 2006 - 17:56

Jaap:

Nou, hier kan geen verjaardagstaart tegenop! Ruilen?

Zelfs ik heb voetbal gekeken, alhoewel... ik heb vooral heen en weer gelopen met eten en drinken, zelf heeeeeerlijke salsa en guacamole gemaakt.

Prachtige foto's ook weer. Kan Esther een beetje rijden na zo'n minicursus?

XX JAAP

• 19 Juni 2006 - 18:19

Katti:

Heeey marsmannetje,

Weer terug in ´t aardse bestaan? Ziet er -- net als immer -- weer goed uit!
    Dus nog maar 6 weekjes werken??? Schiet al aardig op? Hoe veel weekjes heb je er al opzitten qua werk? Ik nog 4 weekjes werken en dan mag ik 1 weekje vrij. Heel misschien gaan we naar Ierland. We moeten nog even een cheapo ticket zien te vinden...

Tjo!
    Kat XXX

• 19 Juni 2006 - 20:45

Geet:

Hee Meid!!

Wat eenmooie foto's zo te zien vermaak je je daar nog prima, maar ik denk dat het straks ook wel weer fijn is om thuis te zijn ofniet??de tijd gaat iniedergeval erg snel nog dikke 2 maand te gaan??
    successies deze week! xx geet

• 19 Juni 2006 - 23:27

Tom:

ik wou hier,voordat ik de laatste alinea gelezen had, een leuk vrolijk positief berichtje neerzetten maar dat gaat nu niet meer landverradertje ; DD
    leuke foto van jou met de hond
    kusss

• 20 Juni 2006 - 07:19

Janneke:

WAAAAUUUWWW!! ik wil ook een rijbewijs kopen en arry po-ur nadoen! het ziet er allemaal weer heel mooi uit... die vieze glibberige kikker lijkt wel nep... heel ranzig.
    Bij Joap en edwinnegie was het heel gezellig, lekkere toartn enz.. en natuurlijk heb ik ook een stukje voor jou gegeten. hhmmmmm... Nou lieverd, dikke *SMAK*, luv ya!

• 20 Juni 2006 - 08:45

Mam:

wat ben jij een bofkont, je maakt zoveel leuks mee en je ziet zoveel natuur met van die grappige lijkt wel plastic beesten erin,alleen de eekhoorn is net een knuffel, jammer dat een weekend zo kort is. groetjes mams

• 20 Juni 2006 - 11:07

Tjitske:

Ha chickie! Wat weer een mooooie verhalen. Tof hoor! Volgende week belevenissen uit het 4e boek van Harry Potter? ;). Succes daar en vooral veel plezier met de wedstrijd. Volgende de pool op mn werk verliest CR met 1:0. Toch hoop ik het niet voor je ;). Dikke smok

• 20 Juni 2006 - 12:15

Johan:

MOOI :D

• 20 Juni 2006 - 14:40

Allan:

Tuanis Hendriek?. No entiendo nada de lo que esta escrito, pero las fotos están muy chivas, me encanta la foto de la ardilla, es demasiado graciosa.

Además te ves demasiado rica en todas las fotos.

Espero conocer Costa RIca un día.

Adiós. Y recuerda que los pitufos son del diablo.

asf.

• 20 Juni 2006 - 17:16

Inge:

He Hendriek,

Ja dan ben ik er waarscheinlijk ook. Antigua (guatemala) is van 1 tot 15 aug. onze thuishaven. Zou wel super zijn om elkaar daar te zien of even een weekend trip te maken! Wat is het leven toch ook zwaar...
    ;-)

Hoe was je beoordeling afgelopen?

Nog veel plezier daar en wie weet tot over een maandje....

Liefs vanuit Antwerpen

• 20 Juni 2006 - 17:20

Inge:

Mijn examens gaan trouwens (tot nu toe, nog drie te gaan) goed, dus wie weet blijven Noëmie en k nog wel wat langer in Midden Amerika en gaan we het zuiden, richting Nigaraqua ook nog wel verkennen... als het geld het natuurlijk ook toelaat, we vliegen namelijk wel terug vanuit Mexico City...

• 21 Juni 2006 - 07:40

Ruben:

Heeeee drieker!!!

Wat een avonturen weer!!! Mooie foto's ook!!! Wat leuk dat er beide nationaliteiten van je mee doen aan het WK. Dubbel feest en nóg minder stage. Goed geregeld!!! X Ruubs

• 22 Juni 2006 - 09:33

Lotte:

Hie Driekie!!

Wat een toffe foto's weer joh, ongelooflijk mooi!!! En zo weinig stage, wat een leven toch ook, geluksvogel :)
    Hier is alles dus echt te prima gegaan met E, erg leuk, haha!! he spreek je snel weer!

• 22 Juni 2006 - 09:34

Stephanie:

Hey Hendriek! Cool om jou verhalen ook te lezen! ziet er vet uit allemaal hoor! pas je een beetje op esther? ha ha... en mijn stage plek is ook kut, maar de weeknden des te beter! Groetjes uit Zuid Afrikahhh

• 22 Juni 2006 - 14:38

Rens:

Tjeetje dat landschap lijkt inderdaad nep!
    Je hebt de autoritten van Esther overleefd? Wel een koopje; zo je rijbewijs halen!
    Zondag mogen we weer voetballen he? Ga je kijken in de kroeg?

Groetjes Rens

• 22 Juni 2006 - 16:34

Largo:

Ha,

Hoe staat het daar in West-Pavas, brak van gister?

OK, ik zal niet als 107266538.929272672ste zeggen dat de foto´s mooi zijn.. herinner me er volgende x aan dat ik ff wat afstand neem, zodat degenen met een klein hoofd beter te zien zijn, en degenen met een groot hoofd niet alle ruimte in nemen ;)

Dit weekend een retourtje bakken in Zandpunt?

Largo

• 22 Juni 2006 - 17:14

El Chico Entusiasto:

Tuuteren.. tuuteren, tuuteren.. tuut eren, tuut tuut.. ja het is en blijft een lelluk woord

• 23 Juni 2006 - 08:00

Flor:

He Hendriek! Q tal? Ziet er weer fantastisch uit!! Je kunt alles zeggen over je werk..maar ze geven je wel vrij om voetbal te kijken! Slimme mensen! Haahaha! Heb nog steeds mijn porno naam niet kunnen achterhalen, want hier op werk is elke website met alleen maar het woord sex verboden..! Jammerrr! xxx

• 23 Juni 2006 - 08:42

Lorraine:

Grappig om te horen wat je eerste levensbehoeften daar zijn..ik bedoel;safari? had een lijstje verwacht met engelse drop, pindakaas en bonbonblocjes;)
    veel plezier vandaag, niet te veel stressen hoor..doe ik namelijk ook niet. kus

• 23 Juni 2006 - 11:10

Yvon:

ondanks dat hier af en toe de zon schijnt, ben ik echt retejaloers nog steeds! en natuurlijk mogen wij vrouwen wel over voetbal praten, we weten immers best wat buitenspel is :P hehe..
    HOLLAND! 8 uur in de kroeg is best taai lijkt mij hahaha..
    kus

• 23 Juni 2006 - 12:47

Ananjek:

Hola driekel, qué tal? Parece muy lindo ahí, pero las ranas no me gustan para nada eh! También debes acordar que lo más importante no es que Holanda ganará, pero...que Alemania va a perder!!!
    Vale chica mucha suerte con tu trabajo...a veces debe ser dificil de difertirte no? Aqui en Barna todo bien, esta noche tenemos un gran fiesta, Sant Joan! A ver si puedo sacar algunos fotos. Pues hasta la proxima, saludos Annemiek

• 23 Juni 2006 - 14:47

Magreet:

haai

jemig wat een fotofeest! Hoe cool! Lachen zeg die pornonamen! Geloof dat iedereen van z´n avonden en weekenden leeft. Ik in elk geval ook! Maarja heeej, stage is bijzaak joh! Wel jaloers dat het daar meer mañana mañana is dan hier! Moet nog 29 dagen stage lopen en dan is het voorbij. Begint nu net mijn stage een beetje interessant te worden! Ennuh...rijbewijs voor een euro...weet je het zeker met Esther?
    Enjoy!

Kuzz Chesty Cheeks

• 25 Juni 2006 - 22:48

Elmo:

Buuuuuuuuuuuuuuuh De stoel is zelfs uit frustratie weggelopen!

• 26 Juni 2006 - 15:37

Manuel Juan Antonio Pablo Pedro:

Hola machita linda, estoy buscando novias pero no encuentro a nadie. Quiere ser mi novia? Podemos casarnos en la playa porque es muy romántica. O un castillo está bien también. Ciao