Heuglijk nieuws! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Hendriek Bartelds - WaarBenJij.nu Heuglijk nieuws! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Hendriek Bartelds - WaarBenJij.nu

Heuglijk nieuws!

Door: Hendriek

Blijf op de hoogte en volg Hendriek

26 Juni 2006 | Costa Rica, San José

Ten eerste wil ik iedereen even sterkte wensen met het verlies van gisteren. Oh oh oh, wat erg.. Wat een wedstrijd.. Erg jammer. Maaarrrrrr dit ontzettende slechte nieuws kan ik wel een beetje goed maken met een heeeel leuk nieuwtje!!!

Ik ga trouwen!!

Dit weekend zijn we naar het strand geweest. We hadden een auto gehuurd en toen zijn we naar Puntarenas gereden. Ik had de rijstijl van de Ticos hier snel te pakken, heeft ons een boete van 10 dollar opgeleverd, 30 km te hard (het duurt een jaar voordat de boetes verwerkt zijn, dus die hoge boete hoef ik niet te betalen). Deze keer ben ik slechts 2 x verkeerd gereden. In Puntarenas zijn we naar een park geweest met allemaal dieren die onderwater leven. Eerst zelf nog even de zeemeermin uitgehangen (fotos) en daarna naar de krokodillen.. Ieeeehh! Daarna hebben we te grote dieren in te kleine hokjes gezien en visjes die 200 meter verderop in de zee thuishoorden. Daarna lekker over het strand gelopen en daarna weer terug naar San José gegaan. ´S avonds nog even uitgeweest in club Oh, was weer een dolle prettt hihi.
Zondag uiteraard de wedstrijd tegen Portugal. Ik huil nog steeds. S avonds het leed weggegeten nadat er heerlijk gekookt werd bij Allan thuis.. Jam jam!

Maar nu wil ik even wat vertellen over mijn heuglijke nieuws. Ik ga trouwen. Ik besef het nog niet helemaal hoor! Ik kan nog niet echt heel veel vertellen over mijn man, het is nog een verassing, jippie! Dit heuglijke nieuws is allemaal gebaseerd op een ei.

Vrijdag stond ik op het punt om weg te gaan toen Brenda, m´n gekke huismoeder, op de deur klopte... Hendrieeeekkkkkk (met haar schelle stem), hoy es la noche de San Juaaannnnnn (kwaak)... Ik vond het allemaal best en probeerde haar weg te krijgen omdat ik haast had. Kom ik m´n kamer uit staat ze daar met 2 eieren. Ik moest van haar (ik kwam er gewoon écht niet onderuit, echt niet, echt echt niet!) een ei in de schaal over mijn hele lichaam laten gaan (was je nou dat ei maar hé ;-)), daarna het ei openbreken in een glas met water en het glas met het ei en het water onder mijn bed zetten en wachten tot de volgende dag. Dan zou er een kerk of een boot uitkomen (uhuh). Als het een kerk is dan ga je later trouwen en als het een boot is dan kun je t vergeten.. Ik werd wakker en het eerste waar ik aan dacht was mijn kerkei. Ik zag er heeeelemaal niks in natuurlijk, maar dankzij de analytische vaardigheden van Brenda weet ik nu dat het een kerk is, een gotische kerk om precies te zijn. Ik ga trouwen...

Feliciteer me maar alvast.. Pff, ik heb gewoon een ei over m´n lichaam gehaald om een kerk te zien in een ei.. K kon ook wel niet goed zijn...

maarr.. What´s next... We hebben tegen m´n huismams gezegd dat we in Nederland ook zulke rituelen zijn, om precies te zijn 28 juni (overmorgen). Heeft iemand ideen om haar superritueel te overtreffen? Doe je best en de fotos zijn de prijs haha...

XXX Hendriek

  • 26 Juni 2006 - 15:42

    Broertje:

    MOOI

  • 26 Juni 2006 - 15:54

    Largo:

    Men neme: 2 geschilde komkommers, die onder 2 (het liefst) gewassen oksel worden gehouden. Kook een halve liter melk (jaa, met de komkommers onder de armen), de melk moet flink aanbranden opdat er een leesbare laag op de bodem van de pan ontstaat. Leg de komkommers in de melk, en zet de pan op een boekenkast. Het tijdstip van koken is 7 uur `s avonds. 13 uur later kan men (na uitgieten van de gewijde melk) op de bodem zien of men rijp is voor een sessie bij Dr. Phil.. of dat men het nog even(sessieloos) volhoudt om al onschuldige Nederlanders te irriteren.

    Largo


  • 26 Juni 2006 - 20:15

    Gerdy:

    Whuhahaha, ik meld me direct aan als bruidsmeisje! Wat een verhaal ook weer.. Hoop dat je je nog steeds enorm vermaakt daar! Hier alles prima, ondanks het grote verlies.. Voor Stefan was t pijnlijker die heeft 1200 km gereden om het bij te wonen!

  • 27 Juni 2006 - 00:33

    Dichtertje:

    Lieve Hendriek
    als jij een kerstboom was, ben jij de piek
    als ik over jou droom
    staat mijn hoofd onder stroom
    jij draagt hele mooie rokjes
    met daaronder gekleurde sokjes
    ik heb voor jou dit gedicht bedacht
    slaap nu maar lekker zacht!



  • 27 Juni 2006 - 06:26

    Arja:

    weekje vrij van werk maar dat snapje je wel...

  • 27 Juni 2006 - 06:44

    Lotte:

    Gefeliciteerd meisje!! wel in NL trouwen he, kunnen we je in ieder geval overladen met foute ABC stukjes :)
    maarre, duidelijk een kerk ja, iets anders kan je er toch ook niet in zien.....
    Dat mens is echt gestoord zou ik zeggen!!!
    Nou, succes met dat mens en morgen met jouw ritueel!!! Dikke smok!!

  • 27 Juni 2006 - 07:41

    Tjitske:

    Hendriek, wat een heugelijk nieuws...! Ik heb er 10 minuten over gedaan om te stoppen met lachen, mn collega´s denken dat ik gek ben, dus ik heb ze het ei ook maar laten zien. Ik ga nog even nadenken over 28 juni, ik mail het je! Dikke kus

  • 27 Juni 2006 - 12:39

    Jaap:

    Wat een verhaal! Kun je haar op 28 juni de straat opsturen met een grote witte onderbroek op haar hoofd?

  • 27 Juni 2006 - 13:58

    Magreet:

    Holaaaaa

    Feliz cumpleaños! Trouwen sjonge jonge. Zag ze geen prins opt witte paard naast de gotische kerk staan? Zou ook handig zijn toch? Hmmm de 28e? Ik zal er over nadenken! Je ziet er goed uit als duiker!
    Hasta los huevos!

  • 27 Juni 2006 - 18:23

    Marieke:

    Een ei hoort erbij

  • 28 Juni 2006 - 09:30

    Flor:

    Gefeliciteerd hoor! Wanneer ontmoeten we je aanstaande? Idd nog eventjes maar en dan klaar! Ga je nog reizen? Succes! Bso, Flor

  • 28 Juni 2006 - 19:59

    Lorre:

    nog 55 daaaaaaaaaaaaagen!!

  • 28 Juni 2006 - 20:06

    Mam:

    hoi riek
    ik weet geen trouwrituelen in nederland. maar die van jaap is leuk doe die maar of hang een bord om je nek met ik ben huwbaar en nog vrij, verder heb ik daar geen kaas van gegeten. groeties tot later.

  • 29 Juni 2006 - 02:14

    Conejito:

    FF een ei'tje onder het bed van de stoel gelegd. kwam er een lantaarnpaal uit. even opzoeken wat dat gaat worden, de kuil vertrouwt het al niet meer en wil een transfer. Heb 'm even uitgelegd dat dat van Elmo niet mag en ik anders de koelkast op 'm afstuur! (zo IEMAND hier iets van snappen??)

  • 29 Juni 2006 - 09:02

    Flor:

    Neeeeeejjj totaal geen zin om terug te gaan..Jammer genoeg moet het! xx

  • 30 Juni 2006 - 13:25

    Ar:

    hee Driekie.. Vandaag nog en dan alweer weekend!! Joehoe ga je nog bungeejumpen?? Liefs ar

  • 01 Juli 2006 - 18:50

    Tjitske:

    He ei! Heb je al een sprong gemaakt? Ik ben weer in die Heimat! Thanks voor je mail, mail je snel weer terug. Kom maar gewoon naar huis ;)!! Mis je! KUS

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Mijn eerste reis

Ik op stage @ costa rica...Ben benieuwd hoe t uit gaat pakken..

Recente Reisverslagen:

09 September 2006

Ik kom eraan

30 Augustus 2006

Lorraine is er!

18 Augustus 2006

Little Corn Island!!

06 Augustus 2006

Ziploc

28 Juli 2006

Nicaragua
Hendriek

Duiken in Mozambique

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 68617

Voorgaande reizen:

22 September 2009 - 22 December 2009

Mozambique

24 Maart 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

18 Februari 2010 - 30 November -0001

NZ

Landen bezocht: